Monday, February 22, 2010

Piala Kegampangan 2010

Lahirnya dia di dalam sebuah keluarga. Bagiku, dia tiada rupa mahupun harta. Ingin memuji dia, aku cuma pandai menyindir dalam pelbagai cara. Walaupun aku tak sempurna, aku bukan bongkak seperti dia. Walaupun aku sukar berbahasa, ayat yang digunakan aku bukanlah copy n paste seperti permainan dia. Ingin sekali aku menghulurkan senjata demi masa depan negara tercinta. Apakan daya jika sikapnya seperti membabi buta. Pergilah mati jika aku tersalah kata. Memanglah padan jika kau terasa. Tapi janganlah kau hanya sekadar tahu membaca mahupun mencipta. Pasti kau tahu makhluk ada pelbagai rupa.

PESANAN BUAT PEMBACA : Janganlah pula kita membenci dia. Kerna semua makhluk adalah ciptaan yang Maha Esa.

* wujud lagi ke manusia yang cover cun dan bajed cerdik ni. Hurm... Kalaulah ada Piala Kegampangan 2010, pasti aku hadiahkannya kepada dia.

No comments:

Post a Comment